2019


vol. 22, no. 1



  • Aleksander Ostapiuk, Wroclaw University of Economics, Poland
    Ekonomia neoklasyczna versus ekonomia behawioralna. Libertariański paternalizm a reforma emerytalna
    Neoclassical economics versus behavioral economics. Libertarian paternalism and the retirement system
    Content
    doi: 10.18778/1899-2226.22.1.01

  • Waldemar Walczak, University of Lodz, Poland
    Ekonomiczne i społeczne aspekty korupcji
    Economic and social aspects of corruption
    Content
    doi: 10.18778/1899-2226.21.1.02

  • Paweł Baranowski, Jan Jacek Sztaudynger, University of Lodz, Poland
    Marriage, divorce and economic growth
    Małżeństwa, rozwody i wzrost gospodarczy
    Content
    doi: 10.18778/1899-2226.22.1.03

  • Alina Walenia, University of Rzeszów, Poland
    Deontologiczne zasady dobrej administracji w dokumentach UE. Uwagi o ich wdrażaniu w Polsce
    Deontological principles of good administration in EU documents. Comments on their implementation in Poland
    Content
    doi: 10.18778/1899-2226.22.1.04

  • Andrzej Kondej, University of Bialystok, Poland
    Transformacja handlu detalicznego Fast Moving Consumer Goods (FMCG) w Polsce po 1989 roku
    Transformation of the Retail Trade of FMCG in Poland After 1989
    Content
    doi: 10.18778/1899-2226.22.1.05

  • Kinga Kowalewska, Adam Mickiewicz University in Poznan, Poland
    Erika Grodzki, Lynn University, The USA
    The representation of mature adults in TV commercials: A cross-cultural content analysis of portrayals in Poland and in the U.S.
    Wizerunek osób dojrzałych w reklamach telewizyjnych: międzykulturowa analiza porównawcza na przykładzie Polski i Stanów Zjednoczonych
    Content
    doi: 10.18778/1899-2226.22.1.06